Devido ao crescimento da rejeição do público em relação aos anúncios publicitários, surge uma tendência de criar novos formatos de comunicação e novos modelos de distribuição que reduzam a imagem de “intruso” na vida do cidadão. Longe da pretensão de criticar, incentivar ou prever o futuro deste movimento, este blog é um arquivo de matérias publicadas na internet sobre esses programas, vídeos, jogos, curtas, sites, seriados, que também são conhecidos como: propaganda.

Monday, May 29, 2006

Stop Holland: funny or silly?
May 29, 2006 - AdverBlog

Don't let this nightmare become reality. Don't let Holland win the World Cup final against Germany. Electronic Arts has put online a controversial (and therefore viral) advertainment website to promote its Fifa World Cup videogame. The idea of Jung Von Matt is to allow Germans to make fun of Dutch people and incidentally discover the new videogame.

The mini-site offers the chance to submit user generated choirs against the Orange team, as well as to send condolences messages to the Dutch football fans.

On top of the minisite, there is also a Tv spot which previews what will happen in Berlin if Holland would win the championship.

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