Devido ao crescimento da rejeição do público em relação aos anúncios publicitários, surge uma tendência de criar novos formatos de comunicação e novos modelos de distribuição que reduzam a imagem de “intruso” na vida do cidadão. Longe da pretensão de criticar, incentivar ou prever o futuro deste movimento, este blog é um arquivo de matérias publicadas na internet sobre esses programas, vídeos, jogos, curtas, sites, seriados, que também são conhecidos como: propaganda.

Monday, April 03, 2006

The Hills Have Eyes
March 28, 2006 - Adverblog

The website promoting the horror movie Hills Have Eyes features two advergames:
1. One (very scary) game for Australia, created by Soap Creative.
2. One (Schockwave) game for the US, created by Jetset Studios.

What will you do to promote an horror movie? You will first put online a minisite, and then add two scary advergames. Easy, isn't it?

Have a look at The Hills Have Eyes minisite (lovely interface) and then go and play the advergame (very scary!) created by Soap Creative. This is the advergame launched for Australia. If you can select how big you want the game screen to be. Even if you have a fast connection I reccomend the small screen... zombies look really scary and the smaller they appear, the better :-)

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