Devido ao crescimento da rejeição do público em relação aos anúncios publicitários, surge uma tendência de criar novos formatos de comunicação e novos modelos de distribuição que reduzam a imagem de “intruso” na vida do cidadão. Longe da pretensão de criticar, incentivar ou prever o futuro deste movimento, este blog é um arquivo de matérias publicadas na internet sobre esses programas, vídeos, jogos, curtas, sites, seriados, que também são conhecidos como: propaganda.

Wednesday, March 08, 2006

Peroni Beer Pays Homage To "La Dolce Vita"
March 08, 2006 - Adland

Peroni beer broke a :30 trailer ad during the Oscars on Sunday which pays homage to Federico Fellini's "La Dolce Vita", leading viewers to CinemaPeroni where you can view the full :210 film. Created by The Bank, Peroni Nastro Azzurro’s and SABMiller’s lead creative agency in the UK, the ad was shot in Cape Town and Rome in November 2005.

A $50 million global campaign for Peroni that will run for 18 months in the UK, US, South Africa and Romania, and will eventually run in other territories. The full-fledged campaign begins in the UK in April with TV and Cinema and will eventually also incorporate print, outdoor, point of sale and a public relations program.

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