Devido ao crescimento da rejeição do público em relação aos anúncios publicitários, surge uma tendência de criar novos formatos de comunicação e novos modelos de distribuição que reduzam a imagem de “intruso” na vida do cidadão. Longe da pretensão de criticar, incentivar ou prever o futuro deste movimento, este blog é um arquivo de matérias publicadas na internet sobre esses programas, vídeos, jogos, curtas, sites, seriados, que também são conhecidos como: propaganda.

Sunday, March 05, 2006

Staples "The Wall" viral
March 04, 2006 - AdLand

With the help of Eyewonder , McCann Erickson and Staples have unleashed a micro site for the brand. The Wall includes a commercial, game, and fortune cookies, as well as a behind the scenes section.

The spot is pretty good and follows along the theme of there's no easy button for the real world. The game, well, it's just plain addictive. They nicely tie-in coupons for Staples products depending on your score.

The fortune cookies are alright, but they're nothing all that new. Then again, the basic idea of the game isn't either (reminisant of the Yeti games). Still it's a nice viral effort.

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