Devido ao crescimento da rejeição do público em relação aos anúncios publicitários, surge uma tendência de criar novos formatos de comunicação e novos modelos de distribuição que reduzam a imagem de “intruso” na vida do cidadão. Longe da pretensão de criticar, incentivar ou prever o futuro deste movimento, este blog é um arquivo de matérias publicadas na internet sobre esses programas, vídeos, jogos, curtas, sites, seriados, que também são conhecidos como: propaganda.

Sunday, February 26, 2006


Volkswagen Ad Hits YouTube

The new and long anticipated campaign by CP+B for Volkswagen hit YouTube as one of the site's top downloads. Just A Blip: "From a quick scan of it, there’s not another ad in the top 100 YouTube videos. By my math, VW has gotten 712,229 non-paid views of their advertising this week. And because the impressions generated online are fully intentional, with consumers seeking out this stuff, the comparison to paid TV impressions has to go through a correction factor to account for DVRs, channel flipping, multi-tasking, and bathroom breaks. Not to mention the additional word-of-mouth and enthusiasm advantage that fully intentional content has over randomly encountered content."

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